Trivselregler

Klubbens grundfilosofi

• Alla hundar, oavsett ras, är välkomna och har samma värde

• Alla är välkomna oavsett ålder, kön, ursprung mm

• Vi gör ingen skillnad mellan hel – och delbetalande medlemmar

• Vi verkar för hundträning med positiva inlärningsmetoder, enligt SBKs dressyrpolicy.

• Vi pratar gott om varandra och varandras hundar

På träningsplanen

• Rastning sker utanför plan.

• Kursverksamhet har företräde till planen

• Använd gärna sakerna som finns för utlåning, glöm inte lägga tillbaka dem på rätt plats.

• Glöm inte sätta tillbaks brädorna i hopphindren.

• Agilityhindren är enbart till för hundarna och inte för barn. Skulle något gå sönder när ett barn leker med dem är det den ansvariga för barnet som blir återbetalningsskyldig. Likaså gäller bruksstegarna.

• Bind inte upp era hundar i staketet på agilityplanen om de står och skäller och drar, dels kan staketet gå sönder, dels är det inte trevligt för omgivningen.

Fler trivselregler finns uppsatta vid agilityplanen.

Övrigt

• Rökning är enbart tillåtet på parkeringen.

• Alkohol och droger får ej förtäras inom klubbens regi.

• Hund som vid egen träning på klubben visar aggressivitet, gör utfall, eller på annat sätt uppträder hotfullt mot människa eller annan hund skall hållas kopplad och på behörigt avstånd från andra individer.

• Barn är självklart välkomna till klubben men det är förälderns eller den ansvariges ansvar att ha uppsikt över dem.

Svenska brukshundklubbens styrdokument hittar ni här